Groepen

Wandelen is de haast uit je hoofd halen…
en kijken wat er dan overblijft.

Wat doen we tijdens de groepssessies?

  • Bewegen zonder prestatiedruk

  • Ademhalingstechnieken leren

  • Bewustwording krijgen

  • Mindfulness samen met yoga en NLP

De klachten kunnen dan zijn:

  • Opgejaagd voelen

  • Slaapgebrek

  • Prikkelbaar zijn

  • Moeite met denken

  • Of juist niet meer uit je denken komen

Meer tijd voor jezelf

Door ons drukke dagelijks leven vol verplichtingen, ervaren veel mensen daarvan mentale of fysieke problemen. De klachten kunnen worden veroorzaakt door een verstoorde balans in je leven. De balans tussen bijvoorbeeld werk en privé.

Veel in je hoofd zitten, de gedachten die steeds rond blijven malen.

Niet goed (meer) kunnen vinden van je nachtrust, merken dat je last hebt van een niet-efficiënte ademhaling (hyperventilatie)

Dan is het de hoogste tijd om tijd voor jezelf in te bouwen in je dagelijks ritme. Een verstoorde balans kan namelijk leiden tot serieuze klachten. Denk hierbij aan overspannen raken, in een burn-out of bore-out komen.

Mindful Wandelen in groepsverband is samen bewegen in de natuur. Is laagdrempelig, doeltreffend en een effectieve manier om te zorgen voor een betere balans. Bewegen in de natuur maakt dat je loskomt van vaste denkpatronen en gewoontes.

Met elkaar in een kleine groep (maximaal 6 deelnemers) samen op pad zijn. Leren hoe bewust bewegen, je zintuigen aan en uit kunnen zetten, mindfulness ervaren en een effectieve ademhaling voor jou het verschil kunnen maken. Het is ontspannend, leerzaam en goed voor het lichaam met als resultaat: meer energie en rust voelen!

Uit je hoofd en in je lijf.

Door in 5 wandelingen samen de natuur in te gaan, verbeteren we jouw beweegpatroon. Zowel letterlijk en figuurlijk. Er is geen prestatiedruk, het gaat erom dat je in beweging bent en je bewust wordt van jezelf. De aanpak is meer dan een rondje wandelen dus. Tijdens de wandelingen werken we met de pijlers uit de Mindfulness:
• Niet oordelen
• Niet streven
• Vertrouwen
• Loslaten
• Accepteren
• Altijd weer opnieuw mogen beginnen
• Geduld

De wandelingen duren 1,5 uur en er is altijd vrijblijvend de mogelijkheid om na te praten met een kop thee en lekkers.

De vaardigheden die je je zo eigen maakt, kun je gelijk gaan inzetten bij toekomstige (stress)situaties. En dat op elke plek waar je bent; in jouw dagelijkse leven thuis of op de werkvloer. Ik laat je ervaren hoe je de vele gedachten die er dagelijks zijn, los kunt laten. Dan blijft het functioneel denken over en kun je daarna weer met positieve energie verder. Soms zijn kleine veranderingen die hier uit voort komen, al genoeg om een hele andere uitkomst te ervaren.Kijk in de agenda voor het actueel cursusaanbod. Liever samen met een eigen groep (vriendinnen/collega’s) op pad? Neem dan contact met mij op, dan gaan we samen kijken naar de mogelijkheden!

Workshop

20 p.p.
  • Workshop Mindful Wandelen
  • Duur 1,5 uur
  • Maximaal 10 deelnemers

Groepscursus

100
  • Groepscursus Mindful Wandelen
  • 5 wandelsessies in een groep
  • Maximaal 6 deelnemers
Stel een vraag of aanmelden?

Ervaringen 

Mindful wandelen in het donker,
mijn zintuigen prikkelen op een andere manier
en ontdekken dat mijn bewust zijn nog steeds kan groeien.
Dank je wel voor de mooie inzichten,
fijne ervaringen,
voor je mooie verhalen en rustgevende stem.

Wandelcoaching , Groepscursus

Avondcursus gevolgd en wat was dit
mooi en leerzaam! Zeker een aanrader!

Wandelcoaching , Groepscursus
Wat heb ik genoten van de zaterdagochtenden!
Normaal zou ik een beetje hebben aangerommeld op die vrije dag,
nu weet ik hoe goed ik mijn weekend kan beginnen
met wandelen zoals ik van jouw heb mogen leren.

Zeker weten dat ik hier mee door zal gaan,
heb heeft me al zoveel opgeleverd!

p.s. Chocolade eten is vanaf nu nooit meer hetzelfde 😉

Wandelcoaching , Groepscursus