Individueel

Wandelen is de haast uit je hoofd halen…
en kijken wat er dan overblijft.

Mindful Wandelcoaching is:

  • Bewegen zonder prestatiedruk

  • Ademhalingstechnieken leren

  • Bewustwording krijgen

  • Cognitieve en mentale coaching

  • Mindfulness samen met yoga en NLP

De klachten kunnen dan zijn:

  • Overwerkt

  • Opgejaagd voelen

  • Slaapgebrek

  • Prikkelbaar zijn

  • Ongezond eten

  • Moeite met denken

  • Of juist niet meer uit je denken komen

  • Elke stap voelt als een te veel

Meer tijd voor jezelf

Door ons drukke dagelijks leven vol verplichtingen, ervaren veel mensen daarvan mentale of fysieke problemen. De klachten kunnen worden veroorzaakt door een verstoorde balans in je leven. De balans tussen bijvoorbeeld werk en privé.

Dan is het de hoogste tijd om wat tijd voor jezelf in te bouwen en in je dagelijks ritme. Een verstoorde balans kan namelijk leiden tot serieuze klachten. Denk hierbij aan overspannen raken, in een burn-out of bore out komen.

Bewegen in de natuur en buitenlucht op basis van de Mindful Run methode (MFR methode), is een doeltreffende en effectieve manier om te zorgen voor een betere balans. Bewegen in de natuur maakt dat je loskomt van vaste denkpatronen en gewoontes. Het is ontspannend en is goed voor het lichaam met als resultaat: meer energie!

Uit je hoofd en in je lijf.

Door 6 weken lang samen de natuur of zelfs de stad in te gaan om te wandelen, verbeteren we jouw beweegpatroon. Zowel letterlijk en figuurlijk. Er is geen prestatiedruk, het gaat erom dat je in beweging bent en je bewust wordt van jezelf. De aanpak is meer dan een rondje wandelen dus. Tijdens de activiteiten doen we namelijk verschillende oefeningen die aansluiten bij jouw coachvraag. De opbouw van de 6 weken is 5 sessies van 2 uur wekelijks achter elkaar en een 6e sessie na 2 maanden. In die laatste sessie kijken we samen naar dat wat je bereikt hebt, wat het je heeft opgeleverd. Is je coachvraag beantwoord of heeft er nog iets extra aandacht nodig.

De vaardigheden die je je zo eigen maakt, kun je gelijk gaan inzetten bij toekomstige (stress)situaties. En dat op elke plek waar je bent; in jouw dagelijkse leven thuis of op de werkvloer. Ik laat je zien hoe je de vele gedachten die er dagelijks zijn, los kunt laten. Dan blijft het functioneel denken over en kun je daarna weer met positieve energie verder.

Tijd maken voor coaching is tijd maken voor jezelf, gun jezelf deze tijd. Zet vandaag de eerste stap en maak een afspraak voor een gratis en vrijblijvend kennismakingsgesprek, je bent van harte welkom!

Voor deze coaching zijn er mogelijk diverse opties via werkgever, zorgverzekeraar, UWV of PGB. Ik adviseer daarom om contact hiervoor op te nemen met je werkgever of uitkerende instantie, om jouw wens voor het volgen van deze coaching bespreekbaar te maken. Mindful Wandelcoaching kan goed ingezet worden bij preventie van ziekteverzuim en re-integratie.

Tijd maken voor coaching is tijd maken voor jezelf, investeren in jezelf. Gun jezelf die tijd en investering. Zet vandaag de eerste stap voor een kennismaking, en meld je aan. Je bent welkom en ik kijk uit naar je komst!

Agnes • Wandel coach
stel een vraag
aanmelden

Ervaringen 

Wat was ik in het begin nog op zoek naar rust
en ik heb heel wat tranen laten lopen in de eerst weken.
Gaandeweg kreeg ik steeds meer inzicht in mijn vragen
en de antwoorden die nodig waren.
Inmiddels zijn we een paar maanden verder
en heb ik gekozen voor wat mij gelukkig maakt.
Ik ben er nog niet helemaal maar heb er alle (zelf)vertrouwen in!
Wandelcoaching , Individuele coaching

Toen ik voor de intake bij je kwam,
stond ik op het punt het even niet zo goed meer te weten.
Hoe nu verder te gaan, of te willen.

Door de coaching van jou heb je me dingen
op een andere manier laten bekijken,
laat je ervaren hoe je dingen anders kunt gaan zien.

Ik vond de coaching heel erg prettig,
met je kalme stem en rust,
begeleidde je mij bij alle wandelingen.
De combinatie van de wandelingen in de natuur,
maakt het soms makkelijker om dingen te vertellen.
Met jouw buitenstaander-blik,
zonder be- en veroordeling,
luisterde je naar mijn verhalen.
En wat een genieten daarbij van alles wat we tegenkwamen!

Belangrijk moment voor mij was
het besef van het nu echt weten
en voelen dat ik goed genoeg ben!

Door te blijven doen wat ik geleerd
heb tijdens de wandelingen,
weet ik nu beter wat ik nodig heb.
Momenten voor mezelf en focus hebben.

Voor mij was dit traject
een afsluiting van een periode
maar tevens ook een begin van een nieuwe periode.

Wandelcoaching , Individuele coaching

Bijzonder hoe ik met je van start ben gegaan
en er eigenlijk al snel achter kwam dat
ik niet de juiste vragen aan mijzelf stelde.
Door de tijd en oprechte aandacht die je voor mij had,
de vragen die je aan mij stelde, heb ik kunnen loslaten.
Ben meer gaan vertrouwen op mijzelf
en weten dat het oké is wat ik voor mijzelf wens.
Nooit geweten wat ik allemaal aan aannames deed
en daar zo mijn beeld op zaken heb laten beïnvloeden.
Dank je wel voor je rust,
aandacht en vertrouwen.
Weten dat ik mag zijn wie ik ben.

Wandelcoaching , Individuele coaching